سبک زندگی سالم

چهار صبحانه سریع در عین حال مقوی

چهار صبحانه سریع در عین حال مقوی

خوردن یک صبحانه ساده و مقوی بلافاصله پس از بیدار شدن موجب تنظیم قند خون بدنتان می‌شود و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است که انرژی شما را تامین می‌کند و برای سلامتی مفید است. متاسفانه در بیشتر اوقات این وعده مهم غذایی یا فراموش می‌شود یا جدی گرفته نمی‌شود چرا که بیشتر افراد صبح‌ها برای سرکار رفتن عجله دارند و طبیعتا وقت آماده کردن یک صبحانه مفصل و زمان‌بر مثل صبحانه انگلیسی یا املت فرانسوی را برای خودشان ندارند.

اما لزوما تمام صبحانه‌های سالم و مقوی وقت‌گیر نیستند و شما می‌توانید بعضی از ساده‌ترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها را در کمتر از یک دقیقه برای خود آماده کرده و نوش جان کنید. یک صبحانه سالم تضمین کننده انرژی شما برای ادامه روزتان است پس بهتر است برای آن برنامه داشته باشید و تغذیه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چهار صبحانه ساده اما مقوی و سالمی را به شما معرفی کنیم که برای آماده کردنشان به وقت زیادی نیاز نخواهید داشت.

 

1-بلغور جو دو سر با شیر

رای تهیه اوتمیل یا همان بلغور جو دو سرباید جو دو سر را با شیر گاو ترکیب کنید در مایکروویو قرار دهید تا به دمای مطبوعی برسند و سپس میل کنید. گرم کردن جو دو سر داخل مایکروویو ممکن است بیشتر از یک دقیقه طول بکشد که این به نوع جوی شما و قدرت مایکروویو بستگی دارد. بلغور جو دو سر با شیر گاو یک وعده بسیار مقوی و صبحانه‌ ساده است که با کالری کم بدون هیچ مواد افزودنی انرژی خوبی برای شروع روزتان به شما می‌دهد.

شیر و جو دوسرپرک

2-سالاد میوه

برای داشتن یک تغذیه سالم بهتر است مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذاییتان بیشتر کنید. شما با استفاده از میوه‌های کم قند مثل توت‌فرنگی، پرتقال، هلو یا آووکادو می‌توانید یک سالاد میوه ترش و شیرین و خوشمزه برای شروع روزتان اماده کنید. خرد کردن این میوه‌ها و آماده کردن این صبحانه ساده است و بیشتر از یک دقیقه وقتتان را نخواهد گرفت در حالی که انرژی ابتدای روزتان را کاملا تامین خواهد کرد. این میوه‌ها علاوه بر قند متعادل دارای ویتامین‌های مهمی مثل ویتامین سی و ب هستند که بسیار برای بدنتان مفید است.

سالاد میوه

3-نان و پنیر و سبزی

نان و پنیر یکی از خوراکی‌های کلاسیک و قدیمی ما ایرانی‌ها است که با پنیر لیقوان یا پنیر پاستوریزه معمولا در کنار چاشنی‌هایی مانند گردو، انگور یا گوجه و خیار به عنوان یک میان‌وعده سالم یا یک صبحانه مقوی و خوشمزه میل می‌شود. این لقمه برای شروع یک روز شلوغ و پر مشغله بسیار مناسب است و با ارزش غذایی بالای آن تهیه کردنش بسیار ساده است و در یک چشم به هم زدن می‌توانید آن را با هر چاشنی‌ای که دوست دارید آماده و نوش جان کنید. خوراک نان و پنیر و سبزی دارای ویتامین‌های A و C و D و K و E و گروه ویتامین‌های B، امگا ۳، روتئین، کلسیم، فسفر، مس، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، فولات، قند، کربوهیدرات و اسیدفولیک است. شما می‌توانید هم این لقمه را با نان تست تهیه کنید هم از نان‌های سنتی مثل سنگک یا بربری استفاده کنید.

نان و پنیر و سبزی

4-آجیل و خشکبار

آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک مانند بادام، گردو، دانه کدو، و توت خشک منبع خوبی برای تامین انرژی و ویتامین‎‌های بدن هستند که شما می‌توانید برای شروع روزتان از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید روزتان را با صبحانه ساده ای مثل یک مشت آجیل یا یک گرانولا بار پرانرژی شروع کنید. اول هفته مقدار زیادی از آن را برای کل هفته مخلوط و تقسیم‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود زمان بیشتری ذخیره کنید. همیشه از چربی‌ها بدگویی می‌شود اما چربی‌های خوب مانند چربی‌ داخل آجیل‌ها برای حفظ سطح تستوسترون بسیار مهم هستند. یک بسته اسمارتیز این مخلوط را از سالم بودن دور می‌کند پس از مواد قندی پرهیز کنید.

آجیل

در مقاله های بعدی به برسی صبحانه های ساده ولی مقوی که انرژی روزانه شما را تامین کند می پردازیم، صبحانه یک وعده بسیار مهم در رژیم غذایی ما انسان ها هست پس قاعدتاً باید به سالم بودن این وعده غذایی که با سلامت انسان در ارتباط است اهمیت دوچندان قائل باشیم.

صنایع غذایی بخشین روز خوشی را برای شما آرزو می کند.

بخشین، نبض سلامتی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *