آشپزخانه بخشین فود

آموزش تهیه ذرت مکزیکی در منزل؛ با طعم فست فودی!

ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی نوعی میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد ، البته ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود بسیار متفاوت است. در تهیه ذرت مکزیـکی در کشورمان از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون و کالباس، قارچ و سبزیجات معطر استفاده می شود که باعث می شود طعم این میان وعده خوشمزه تر شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه مرحله به مرحله ذرت مکزیکی در ادامه با آشپزخانه بخشین همراه باشید.

 

مواد لازم برای 4 نفر

کنسرو ذرت بخشین: 1 قوطی

قارچ: 100گرم

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: 2 قاشق غذاخوری

کره: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

آویشن و آبلیمو: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

برای تهیه ذرت مکزیکی به روش بازاری ابتدا کنسرو ذرت را باز میکنیم و دانه های ذرت را از آب درون کنسرو خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد ذرت را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ذرت نرم شود.

 

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را پس از شستشو به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم البته برای راحتی می تونید از کنسرو قارچ بخشین استفاده کنید، سپس قارچ ها رو به قابلمه حاوی ذرت اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب قارچ ها خارج شود سپس کمی آبلیمو برای تیره نشدن رنگ قارچ ها اضافه می کنیم  آبلیمو باعث می شود رنگ قارچ ها تیره نشود.

 

مرحله سوم

در این مرحله حرارت زیر قابلمـه را ملایم تر می کنیم و ۵ دقیقه درب قابلمه را می گذاریم تا قارچ ها نرم شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه مجداد قارچ و ذرت را تفت می دهیم تا جایی که آبی که قارچ ها انداخته اند به طور کامل تبخیر شود.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه آب موجود در قابلمه تبخیر شد سس مایونز را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پنیر پیتزا را نیز اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

 

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن پنیر پیتزا درب قابلمه را قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر   به طور کامل ذوب شود. پس از گذشت ۲ دقیقه درب قابلمه را برداشته و آن را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم.

 

ذرت مکزیکی به روش مکزیکی واقعی!

همانطور که می دانید ذرت مکزیکی اصل در کشور مکزیک با بلال کامل درست می شود به صورت که بالا را آبپز می کنند سپس با ترکیب کره و انواع ادویه های تند مثل فلفل قرمز سسی مخصوص تهیه می کنند و روی بلال می زنند. البته این میان وعده در کشور مکزیک پنیر ندارد.

 

ذرت مکزیکی با کالباس

نتیجه ترکیب کالباس با ذرت طعم بسیار خوبی می سازد و به همین دلیل بیشتر دکه های فروش ذرت مکزیکی به ذرت خود کالباس یا ژامبون نیز اضافه می کنند. بسته به ذائقه خود می توانید از انواع کالباس با طعم های مورد سلیقه خود استفاده کنید.

اگر شما هم مایلید به ذرت مکزیکی خود کالباس اضافه کنید می توانید برای مقدار مواد دستور بالا حدود ۱۰۰ گرم کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کنید و پس از اینکه آب قارچ تبخیر شد به قابلمه اضافه کنید. کالباس را حدود ۲ دقیقه در کره تفت دهید سپس باقی مراحل را مانند دستور ادامه دهید.

 

ادویه های ذرت مکزیکی

همانطور که می دانید غذاهای مکزیکی به تندی معروف هستند و به همین دلیل اصلی ترین ادویه های ذرت مکزیکی فلفل سیاه و فلفل قرمز هستند. البته یکی از مهم ترین ادویه هایی که باعث خوشمزه تر شدن ذرت مکزیکی می شود آویشن است. در کشور مکزیک برای طعم دهی به این میان وعده از پودر پیاز خشک شده و نوعی چای مکزیکی نیز استفاده می شود.

 

کالری ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی جزء غذاهای پرکالری هست و هر 100 گرم آن تقریبا 700 الی 800 گرم کالری دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *